הקהילה שמשתקמת, וכינוס רבני אירופה | בצלאל קאהן מדווח מרומניה

נתי קאליש No Comments on הקהילה שמשתקמת, וכינוס רבני אירופה | בצלאל קאהן מדווח מרומניה

שליח "קול חי" לוועידה המתמדת של ועידת רבני אירופה מספר ב"מהדורה המרכזית" עם איתי גדסי על תוכן הדברים שעלו בכינוס המיוחד, וגם על הסיור המרגש בקהילה היהודית שגלתה מאודסה שבאוקראינה, לנפטון שברומניה | הקולות והתיעודים

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בימים אלו מתקיימת ברומניה הוועידה המתמדת, של ועידת רבני אירופה. כלל הרבנים מערי היבשת מתכנסים לימי דיונים חשובים על הדברים שעומדים על סדר היום בקהילות היהודיות.

שליח ":קול חי" לוועידה המיוחדת, בצלאל קאהן, הביא ב"מהדורה המרכזית" עם איתי גדסי, את הקולות מהמקום, ושיתף בקטעים מרגשים מהסיור שערך היום בקהילתו של הרב שלמה בקשט, ובבית היתומים הגדול שעבר מאודסה שבאוקראינה, לעיירה נפטון שברומניה

קאהן לגדסי ב"מהדורה המרכזית": "יש הרבה נושאים שמעסיקים את כלל רבני אירופה, השחיטות, ברית מילה, והמלחמה באירופה, שהביאה גל של יהודים למדינות אירופה, חלקם ללא מסמכים".

"יו”ר בית הנבחרים הרומני מרסל סיאולצ’ו הבטיח שהוא יקדם חוק שלא יהיה איסור לשחוט שחיטה כשרה במדינתו. למרות שאין איסור כזה, הוא יעגן בחוק שזה יהיה מותר. זו המדינה הראשונה שתעשה את זה באירופה".

"יש כאן קהילה שלימה מאודסה. קהילה של הרב שלמה בקשט והרב רפאל קרוסקול עם 1000 משפחות הגיעו לכאן. דיברתי עם הילדים שהיו מרוגשים, הם ממשיכים כאן בחיי קהילה שגרתיים".

השיחה המלאה, והתמונות:



0 תגובות